CB bazar

CB seznam CB news CB stanice PMR stanice Scannery Dokumentace CB burza CB prodejci Kalendář akcí CB software Lokátor CB forum CB chat

Téma: PředchozíNásledující
Menu: Seznam diskusních fórSeznam příspěvkůNové témaHledat
Tranzistorový audion
Autor: Hanz (---.198.broadband9.iol.cz)
Datum: 22.04.2013 15:31

Mám dotaz jestli někdo nestavěl audion s dvěma tranzistory z knížky OD KRYSTALKY K MODELŮM S TRANZISTORY. Já jsem se o stavbu pokoušel ale mám problém s nastavováním zpětné vazby. Kdykoliv vazba vysadí neslyším žádnou stanici ale vazba je funkční (píská). Jsem začátečník a nevim co s tím.

Volby: Odpovědět na tento příspěvekCitovat tento příspěvek
Re: Tranzistorový audion
Autor: IKE (88.103.7.---)
Datum: 22.04.2013 15:39

Podívej se na [ok1ike.c-a-v.com]
Myslíš ten na obrázku 66 nebo jiný?

Datum: 22.04.2013 15:53

Pokud to je ten ze strany 78,
Postupoval jsi při uvádění do chodu dle textu na straně 81?
Jaký tranzistor jsi použil jako vstupní?

Autor: JirkaK (89.203.188.---)
Datum: 22.04.2013 16:24

Pokud vazba nasazuje a objeví se ti hvizd, potom jsi nějakou stanici chytil. Když po uvolnění vazby zmizí, je prostě slabá - zkus uzemnění, nějakou vnější anténu, atd. Jestli posloucháš jen na samotnou feritku, je to pro takové jednoduché rádio málo - pokud nejsi těsně pod vysílačem. S jednoduchou zpětnou vazbou z kolektoru tranzistoru na laděný obvod podle téhle knížky jsem nikdy žádné velké štěstí neudělal, není to ono.

Datum: 22.04.2013 18:40

Na vstupu jsem použil úplně nový, zakoupenný tranzistor 156NU70 jak bylo psáno v knížce. Přiznám se že jsem s oživováním přijímače nepostupoval přesně podle plánku na str. 81 což jsem samozřejmě měl. Audion jsem zkoušel jen na malou feritovou anténu, vnější anténu jsem nezkoušel ale určitě vyzkouším, díky za rady.

Datum: 22.04.2013 19:29

No jasně, anténa je téměř nutností.
Ale - jestli se tomuhle chceš věnovat důkladněji, zaměř se na křemíkové tranzistory a postupně pak přejdi na integrované obvody.